lauantai 24. lokakuuta 2009

70-luvun lapsosia


Ninnu 70-luvulta, päivää! blogista haastoi esittelemään 70-lukua kuvin.
Olemme miehen kanssa molemmat syntyneet kyseisellä vuosikymmenellä (minä -76 & mies -72), joten tässä tulee retroinen kuvapläjäys;


Mies pikkupoikana upeessa paloautossa.


Minä (vasemmalla) ja vauvaystäväni vuonna -77.


Ulkovaatemuotia eli minä 70 -luvun lopulla.


Tässä mieheni veljensä kanssa (kasvot piilotettu, koska en kysynyt julkaisulupaa).
Huomatkaa tuo mieletön verhokangas taustalla, tuollaisen kun saisi!


Minä.


Mies pienenä äitinsä kanssa, upeet retrohaalarit ja Marimekkoa verhona.


Minun 1-vuotis synttärit. Tässä näkyy hiukan verhotyyliä ja astioita.

Mikäli näitä oli hauskaa katsella, niin kurkkikaa lisää vanhasta vauvan blogistani ;)
70-luvun retrot lapset

20 kommenttia:

  1. Ihana postaus!!! :) Meillä on porukoilla myös tuo sama sinapinruskee lasiastiasto. :P

    VastaaPoista
  2. Kävin kurkkiis nuo vanhatkin kuvat ja voi miten ihania..mun isoveljellä on ollu tollanen samanlainen koululaukku! :) Se on -68 syntyny, toisella veljellä varmaa samanlainen kans ollu..se on -72. :) Ite en oo 70-lukua nähnyt, olen -82. :)

    VastaaPoista
  3. =D

    Tunnistan kahvikupit, pärröhatun ja mekon pituuden, vai pitäiskö sanoa lyhyyden :)

    VastaaPoista
  4. Ihana myös tuo vihreä syöttötuoli!

    VastaaPoista
  5. Huippuja kuvia !
    Tuttuja kuoseja.
    Kiitos näistä !

    VastaaPoista
  6. Niin ja muutamassa kuvassa olet paljon Emilin näköinen vai täytyisikö sanoa että Emil on äitinsä näköinen :)

    VastaaPoista
  7. Heips! Löysin kyseisestä kankaasta (eläinkangas) tehdyn pussilakanan kirppikseltä, hiukan vaaleampi vihreä pohjavärinä. Hinta oli huimat 1,50€ - arvaatkos, että hypin riemusta. Nyt takki ompelutaitoisella sukulaisella ja ensi keväänä se on toivottavasti hiippahupullinen takki:))

    VastaaPoista
  8. Kivoja kuvia ja ihania vaatteita!Mulla on tuota ihailemaasi eläinkangasta sinisenä=)

    VastaaPoista
  9. Oi kun ihania kuvia!=0)

    Eläköön 70-luku!=0))

    Minäkin olen 70-luvun lapsi ja harmittaa kyllä kovasti kun oma äitini ei ole säästänyt yhtään minun upeita retro vaatteita.Kuvia katselen aina haikeana...
    Tuo värikäs eläinverho on ihan huippu!!Tuollaisen kun saisi.

    Tänään kävin ostamassa tuon tutan 50v. juhla froteisen yöpuvun ruskean missä värikkäitä norsuja ym.On niin ihana että meinasin pyörtyä kaupasta silkasta ihastuksesta!;0)

    VastaaPoista
  10. Kivoja kuvia ja tuttuja juttuja ja kuoseja...mulla sitä ihailemaasi taustakangasta ruskeena ja Tialla sinisenä, oon nähny myös punasena, mut en aiemmin vihreenä..on Tampellaa...

    VastaaPoista
  11. Mun mummulassa oli nuo lasiset kahvikupit! Ja mulla aika samantyyliset toppavaatteet kuin sinulla (olen 2 vuotta vanhempi).

    VastaaPoista
  12. Voi mitä ihania retroaarteita teiltä löytyykään! Minunkin täytyy huomenissa penkoa esiin kaikki mitä kotoa vaan suinkin löytyy ja skannailla koneelle :)

    VastaaPoista
  13. Pieni Lintu; Minusta näitä vanhoja kuvia on kanssa ihana katsella, siis muidenkin vanhoja. Näissä on fiilistä! :D
    Se on tosi hauska kuva missä mieheni on kouluun lähdössä laukku kädessä. Se laukku on niin huippu, varmaan just sellanen joka kaikkien oli saatava tuohon aikaan ja mitkä hiukset! Heh.

    Shaoli; Tuo mekon pituus on kyllä järkyttävän lyhyt! ;D

    Marjuli; Niin onkin ja just tämä on ihanaa kun kaikki oli niin värikästä. :)

    Ninnu; On meissä samaa, olet ihan oikeessa! ;)

    Anonyymi, Tia & Pikkuriikki; Olen NIIN vihreenä kateudesta!!
    Voi mikä takki tuosta kankaasta tulisikaan, huoh..

    3 x mami; Minäkin jaksan vaan huokailla noiden Tutan retrojen ihanuutta, pienestä sitä voikin oikeesti melkein pyörtyä. =D

    Haituva; Nuo on aikas kivat, harmi ettei ole meillä äiti noita säästellyt.

    Hipsu; Tottakai ja kuvia kehiin!

    VastaaPoista
  14. Kivoja kuvia, näitä on mukava katella! Minä huomasin myös heti tuon sun ja Emilin yhdennäköisyyden. :)

    VastaaPoista
  15. Aivan huippuja kuvia! Näitä oli ilo katsella! Samalla tuli vahvasti oma lapsuus mieleen. Täytynee mennä kaivelemaan valokuva-albumia :D

    VastaaPoista
  16. vitsi mitkä haalarit sinulla tuossa kaverikuvassa!

    ja tuo kangas!! :D

    VastaaPoista
  17. Hei! Korjataan nyt vielä että kangas on Anneli Airikka-Lammen suunnittelema Finlaysonille 70-luvun loppupuolella. Löytyy ainakin keltaisena, punaisena, ruskeana, sinisenä sekä kahdella eri vihreällä.

    VastaaPoista
  18. Kiitos! :o)
    Kirsikka; Muistelinkin että anoppi puhui Finlaysonin kankaana. Mutta minähän en tiedä noista mitään, ihastelen vaan. ;)

    VastaaPoista
  19. Onko tuossa kun valkoisessa karvalakissa pitkä "häntä" tupsuna? Mulla on ollu sellanen pikkutyttönä :)
    Mahtavia kuvia.

    VastaaPoista
  20. Heippa!
    Mulla on tuollaiset 70-luvun lasten verhot punaisella kankaalla. Äitini oli säilyttänyt ne upeasti (eivät olleet edes haalistuneet). Laitan ne meidän lastenhuoneeseen kunhan saan verhotangot sinne. -Jonsku

    VastaaPoista

Kivaa että kommentoit, Kiitos! =)